dag van vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu dag van vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

dag van vertrek

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

03 April 2014 | Nederland, Schiphol

Vandaag gaat het dan gebeuren..;-) Voordat we in het noorden (Hanoi) van Vietnam zijn, gaan er aardig wat vlieguren en 2 tussenstops overheen. We stappen over in Maleisië (Kuala Lumpur) richting Ho CHi Min City (Saigon), en we hebben drie uur in Saigon voordat we doorvliegen naar Hanoi. Al met al zijn we dan 22 uur onderweg geweest en komen we om 10:00 uur Nederlandse tijd op 04-04-2014 aan.

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Backpacken in Vietnam

Op 03 april aanstaande is het dan zover. We gaan proberen van tijd tot tijd een verslagje te maken van wat we zoal zien, meemaken en beleven. We hebben bewust vooral voor het Noorden en het Zuiden gekozen. We vertrekken met Maylasia Airlines vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur. Vervolgens vliegen we door naar Ho Chi Minh City, het voormalige Saigon. We komen daar op 04 april 's morgens om 10:00 uur (vietnamese tijd) aan, als Malaysia Airlines tenminste niet van de radar verdwijnt.;-). Om 13:00 uur vliegen we met Vietnam Airlines meteen door naar het noorden, namelijk Hanoi. We komen er om 15:00 plaatselijke tijd aan.
Op maandag 07 april gaan we naar Mai Chau, naar de schitterende natuur, rijstvelden en plaatselijke bevolking. Op 10 april vertrekken we vervolgens naar Hoa Lu waar eveneens schitterende natuurparken te bewonderen zijn. Na bewust diverse dagen in dit noordelijk gedeelte te hebben doorgebracht gaan we op 13 april terug naar Hanoi, zodat we de volgende dag naar Halong Bay mogen gaan. In Halong Bay zullen we waarschijnlijk twee dagen op het water van de Zuid-Chinese zee zitten en een schitterend natuurspektakel beleven.
Op 15 april vliegen we dan van Hai Phong naar Ho Chi Min City, waarvan de vlucht bijna 2 uur duurt. Na een overnachting in Saigon, gaan we vervolgens 4 dagen door de Mekong Delta trekken. Uiteraard mag een dagbesteding aan de Vietnamoorlog niet ontbreken en zullen we de tunnels gaan bezoeken. We ronden Vietnam af met een strandvakantie in Mui Ne van 5 dagen, zodat we op 27 april uitgerust weer kunnen terugvliegen naar Amsterdam.