Eerste dagen Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu Eerste dagen Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Koh Chang

Door: Ton en Pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

10 Juli 2016 | Thailand, Ko Chang

De eerste dagen Koh Chang.
Op woensdag 5 juli zijn we aangekomen op Koh Chang. Koh Chang is na Phuket het grootste eiland van Thailand en ligt op een uur of 6 rijden van Bangkok in het oosten van Thailand in de Golf van Thailand. Het eiland heeft aan de westkant schitterende stranden zoals Kai Bae Beach en Lonely Beach. Verder kun je op Koh Chang goed duiken en snorkelen, en behoren het doen van jungle trekkings tot de mogelijkheden. Kortom een eiland om je niet te hoeven vervelen. De eerste paar dagen hebben we regen, regen, regen, regen en ja, regen gehad. Het is het regenseizoen, maar dat er zoveel valt en zo lang hebben we in nog geen een vakantie naar Azië meegemaakt. Koh Chang is bedekt met een dicht regenwoud. Overal zie je apen in het wild. Er hangen dan ook overal bordjes ‘don’t feed monkey’. Op een gegeven hebben we een schouwspel geobserveerd waarbij de vader zijn zoontje uit de auto probeerde te halen, maar apen erop toe zagen dat dit niet gebeurde. Pa was ook bang dat de apen in de auto zouden gaan. Eenmaal het zoontje uit de auto, graaiden de apen het voedsel van het kind uit de hand en gingen ervandoor. Ook diverse vlinders zijn hier te bewonderen: de ene nog groter en mooier dan de andere. Op een gegeven moment zagen we er eentje met een spanwijdte van ongeveer 3,5 meter. Oh nee, bleek een roofvogel te zijn boven zee (grapje ). Sinds vrijdag is het weer beter geworden. Maar door het slechte weer hebben we ons georiënteerd op een alternatief onderkomen. Na wat surfen kwamen we op de website van sea view resort & spa. Het meeste luxe, chique en mooiste resort wat je je kunt voorstellen. In hoogseizoen dagen is dit resort nauwelijks te betalen. De bediening buigt als knipmessen. Overal wordt je geholpen. Het ontbijt is zo uitgebreid en divers dat keuzes maken tot een luxe behoort. De warme gerechten worden bereid waar je bij staat. Een menu als barracuda filet staat hier op het standaard menu. Zo smerig luxe hebben we nog nooit gezeten. We hebben een enorme hotelkamer met badkamer met ligbad waarbij je uitkijkt over de zee. In de hotelkamer een eigen bureau en een tweezits bank. Elke dag krijgen we nieuwe koffie, thee en water op de kamer. Elke dag worden de lakens en kussenslopen verschoond. Niet dat we zulke smeerlappen zijn, maar het zit nu eenmaal in de prijs. Afgelopen zaterdag hebben we onze eerste duik dag gemaakt. Na ongeveer 1,5 uur varen en Ton zijn ontbijt over de reling had verplaatst, kwamen we aan in het National Park. Door het seizoen en de vele regen en wind van afgelopen dagen was het zicht wat minder, maar de duik was er niet minder fraai om. Het zwemmen tussen honderden mooi gekleurde vissen doet het altijd weer goed en geeft je een gevoel van meditatie. De lunch op de boot was eveneens schitterend verzorgd. Heerlijk gegeten en gedronken. Na de tweede duik zijn we voldaan weer teruggevaren. Onze duiken hebben we geboekt bij BB Divers. De duikschool behoort toe aan Kristel. Zij is zo’n 16 jaar geleden hier blijven plakken en heeft inmiddels 3 duikscholen hier. Zeer professioneel en persoonlijk. Vandaag, zondag, zijn we lekker aan het strand blijven hangen. Het uitzicht, Thailand, de mensen. In 1 woord echt TOP!! Hier komen we terug!!! We hebben als impressie een aantal foto's van het Sea View Resort & Spa geplaatst. Nogmaals het hotel, onze kamer, het eten en het personeel verwennen alsof je Koning en Koningin bent :-) Maandag hebben we onze tweede duikdag!!! Koh Chang staat niet op het kaartje, maar het is het eiland ten zuidwesten van Changwat.