wat een belevenis in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu wat een belevenis in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

wat een belevenis in New York

Door: Ton & Pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

18 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

We mogen gerust zeggen dat we een schitterende week in New York hebben gehad.
Vanaf het zuiden zijn met een veerboot richting Staten Island gevaren rond het Vrijheidsbeeld heen. Erg bijzonder om dit allemaal mee te maken. Wat is New York een drukke, drukke, drukke stad. Intens groot v.w.b. Gebouwen, duizenden kantoor medewerkers en zakenlui die met hun koffie over straat lopen en de duizenden yellow cabs.
We zijn naar grond zero geweest. Dit laat toch wel een zeer bijzondere indruk na met alle namen van die personen die toen overleden zijn. De nieuwe tower staat er naast. Zeer imposant. We hebben diverse wandelingen gemaakt waarbij je langs alle hoogtepunten komt en ook diverse wijken, zoals China toen, little Italy, korea etc. Met de metro zijn we naar brooklyn gereden om vandaar een schitterend uitzicht te hebben op de skyline van new york en Manhattan. Het metrostelsel is te intens om te kunnen omschrijven, zo ontzettend groot. Van waar wij zaten, in Harlem (central Park), rijd je toch al snel zo'n 50 minuten naar Times Square. En dit is een vrij korte tocht. Met de bus bovengronds alles te bereiken is veel te tijdrovend, dus daar waar we snel mee gestopt. Tenzij we vermoeide benen hadden van het wandelen, stapten we op een willekeurige bus om even lekker uit te rusten. Vanavond vertrekken we weer vanaf JFK airport via Londen naar Luxemburg met American Airlines.

• 18 Oktober 2015 - 17:49

Syna:

Jeetje wat een indrukwekkende belevenis moet het geweest zijn!
    Erg leuk ook om te lezen!
    Fantastisch zeg! jullie zijn in NY geweest! wow.
    Ik wens jullie een goede vlucht richting Luxemburg.
    Xxx

• 18 Oktober 2015 - 18:45

Truida Van Goch:

Het is fijn om te lezen hoe geweldig jullie het hebben.
    Is weer een hele belevenis om zo iets mee te maken.
    Hoor graag jullie verhalen onder en genot van een glaasje wijn.
    Een goede terug reis gewenst.

Met lieve groetjes Truida.

• 18 Oktober 2015 - 19:01

Sandy:

Zo te lezen een geweldige vakantie geweest. Heerlijk hoor!!
    Hele goede reis terug...

Liefs Sandy

• 19 Oktober 2015 - 07:21

Mieke Van Haren:

ik sluit me graag aan met het antwoord van truida
    Graag zo spoedig mogelijk afspreken dat is de vakantie nog heel vers in het geheuge n

• 21 Oktober 2015 - 11:37

Ellen:

Hier alleen maar jaloezie...

gr Ellen

• 21 Oktober 2015 - 11:38

Ellen:

Hier alleen maar jaloezie...

gr Ellen