Laatste loodjes aan voorbereiding - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu Laatste loodjes aan voorbereiding - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes aan voorbereiding

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

06 Maart 2013 | Nederland, Barendrecht

Van 13 maart tot en met 11 april 2013 gaan we rondreizen in Thailand. We vliegen van Amsterdam naar Parijs waar we overstappen om de reis voort te zetten naar Bangkok.
De planning ziet er als volgt uit:
van 14 tot 16 maart verblijven we in Bangkok.
Daarna gaan we met de bus naar Kanchanaburi waar we de Bridge, The death Railway én de River Kwai gaan bezoeken. Uiteraard komen ook de Erawan watervallen aan bod.
Dan is het bedoeling dat we met een nachttrein naar Chiangmai reizen waar we ruim een week blijven. Hier willen we een meerdaagse jungletocht gaan ondernemen, een olifantenexpeditie en mogelijk een stam in de jungle bezoeken. Misschien blijven we er wel slapen.
Op 26 maart vliegen we van Chiang Mai naar Phuket met een binnenlandse vlucht. Deze vliegtickets hebben we al in Nederland geboekt, aangezien het in Thailand dan ook het hoogseizoen is.
We willen in het zuiden een aantal dagen op een liveaboard meegaan zodat we de mooiste duikplaats op aarde kunnen aanschouwen, de similaneilanden. Omdat het zo erg warm is, dus een hoog planktongehalte, verwachten we walvishaaien en mantaroggen te kunnen bewonderen (een foto maar alvast geplaatst, zodat jullie weten over welke grootte van vissen we spreken. En de onderwaterbehuizing van het fototoestel gaat niet mee).
Tot slot willen we nog een klein weekje eilandhoppen en vooral nog meer relaxen.
We willen zorgen dat we een dag eerder (09 april) weer met een binnenlandse vlucht in Bangkok zijn, zodat we nog lekker kunnen shoppen. Ook deze binnenlandse vlucht hebben we al geboekt.
O ja, we gaan ons zeer regelmatig laten verwennen met massages......wordt vervolgd.......

by the way: die twee mensen onder water zijn wij inderdaad;-)
De foto van de schildpad hebben wij gemaakt in 2011 in Mexico..cu

We zijn met de laatste voorbereidingen bezig, namelijk de laatste week op Koh Lanta voor te bereiden en daar nog wat eilandhopping te ondernemen. Ook moeten we nog even bekijken welke meerdaagse jungletocht we in Chiang Mai gaan doen, maar we willen in ieder geval een olifantentocht gaan maken.

Laat gerust eens een berichtje achter op ons dagboek!! ;-)

• 07 Maart 2013 - 07:21

Mieke:

Klinkt erg mooi en avontuurlijk. Wil je me een lol doen, ga niet met apen of andere bedreigde
    diersoorten op de foto, deze worden nl. vroeg van hun moeder weggehaald en heel slecht behandeld.
    Ook bedelende olifanten worden slecht behandeld. (zo ik ben het kwijt ;);) )

• 07 Maart 2013 - 07:26

Mieke:

Wij gaan het zeker van dag tot dag volgen. Wil je ook foto's plaatsen.
    Wij gaan gewoon naar Delft, ook schitterend de zee, lucht, aarde, bomen enz. veel vis en vlees:)

• 07 Maart 2013 - 10:37

Ton En Pauline:

Wij gaan niet met bedreigde diersoorten op de foto die vroeg van de moeder zijn weggehaald. Wel gaan we naar een opvang voor afgedankte olifanten waar ze gewassen worden en een vrij leven hebben. We letten er goed op.
    Maaruh................als een aap mijn portemonnee jat, maak ik er wel een foto van om de dader op te kunnen sporen.
    Denk er aan dat ook de vis en vlees in delft gekweekt is in grote bassins, de beesten volgestopt zijn met antibiotica, de vis een hoog gehalte heeft aan kwik, elkaar letterlijk opeten doordat ze bovenop elkaar leven en zwemmen, en het rundervlees net zo gemakkelijk paardenvlees kan zijn (zo, dat zijn we kwijt) ;-);-)

• 07 Maart 2013 - 12:01

Syna:

Klinkt allemaal reuze leuk en spannend!
    Ik hoop dat jullie het erg naar je zin gaan hebben en mooie dingen gaan zien en beleven. Maar dat gaat vast wel lukken.
    Pas goed op jullie zelf!
    En ik ga zeker jullie blog volgen.
    Liefs, Syna

• 07 Maart 2013 - 14:32

Ton En Pauline :

Hoi Syna,

Wij gaan het vast erg naar onze zin hebben, met veel afwisseling, veel natuur en cultuur.
    We gaan erg goed op ons zelf passen.

Liefs xx

• 07 Maart 2013 - 18:46

ha ha ha

• 12 Maart 2013 - 15:19

Syna:

Jaja papa en Pauline...
    Morgen is het zover! Eerst een flink paar uur vliegen en daarna lekker genieten in het warme Thailand.
    Goede reis gewenst!
    Xx

• 12 Maart 2013 - 16:41

Truida:

Hallo lieverds leuk te horen dat het zo fijn is en geniet.
    wens jullie verder heel veel liefs en reis plezier toe
    Ps. neem een klein olifantje voor me mee.

Veel liefs toegewenst xxxxxx.

Verslag uit: Nederland, Barendrecht

Backpacken in Thailand

De planning ziet er als volgt uit:
van 14 tot 16 maart verblijven we in Bangkok.

by the way: die twee mensen onder water zijn wij inderdaad;-)
De foto van de schildpad hebben wij gemaakt in 2011 in Mexico..cu