van Ayutthaya naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu van Ayutthaya naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

van Ayutthaya naar Chiang Mai

Door: Ton en Pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

21 Maart 2013 | Thailand, Chiang Mai

21-03-2556 (Thaise datum)

Afgelopen woensdag zijn we 's middags om 13.30 uur vertrokken van Kanchanaburi naar Ayutthaya met een minibusje met airco. De rit duurde ongeveer drie uurtjes. In de bus zat ook een Frans backpackersgezin met twee kleine kinderen. We komen ze in alle soorten en maten tegen: Oudere moeders met dochters, oudere echtparen, jonge meiden/vrouwen alleen, jongens etc. etc.
Toen we in Ayutthaya aankwamen zagen we meteen dat dit een stad is met erg veel historie en de olifant hier erg centraal staat. De lantaarnpalen hebben een driehoofdige olifantenkop bovenop de paal staan.
Nadat we onze rugzakken bij het station in de opslag hadden gedaan zijn we naar de floating market gelopen. In dit geval was het een markt op vlonders. Overal zie je dat olifanten bereden worden en oppassers hun olifanten uitlaten.
De markt was erg leuk indrukwekkend, hoewel ook toeristisch, maar meer aziatische toeristen.
Na een uur vertraging zijn we rond 2200 uur met de trein naar Chiang Mai vertrokken. Onze bedden waren al keurig opgemaakt. Hagelwitte lakens en heerlijk ruikend naar het waspoeder.
Hoe later het werd hoe kouder de trein werd...brrrr inderdaad een ijskast, maar al met al toch een paar uurtjes gepit en een geweldige ervaring rijker.
Chiang Mai is een interessante stad met vooral veel migranten uit Myanmar (Birma - slechte betaling).
Er heerst hier nogal wat smog door de hitte, dus de bergen kunnen we niet zien helaas.
Gisteren hebben we een heerlijke oliemassage gehad van een uur voor omgerekend 5 euro p.p. Wat een weelde!!!!
Ton heeft weer drie keer warm gegeten, zo overheerlijk is het eten hier.
De fruitshakes zijn 100% puur en omgerekend 85 cent.
Vandaag hebben we twee fietsen gehuurd en hebben we ons in dit inmense verkeer begeven...wat een ervaring en wat een schijterds zijn wij. Ze stoppen hier pas als je ook echt gaat oversteken. Doe je dat niet, dan blijf je dus tot aan kerstmis langs de kant staan.
Morgen gaan we twee dagen richting noordwesten: orchideen- en vlinderfarm, olifanten wassen en rijden, overnachten in een bamboehut en zaterdag nog raften en watervallen bekijken en zwemmen.
Uiteraard nemen we onze DEET (muggenolie) mee en klamboe's.
De langnekken gaat hem niet worden. Die hebben ergens een klein kampje opgeslagen, vervolgens betaal je veel geld om even naar binnen te gaan en een foto te maken. Daarna sta je na 5 minuten weer buiten.
Vandaag hebben we wel een monikkenklooster bezocht, waar we getuige waren van kinderen die voor twee weekjes monnik werden...zeer interessant om dat eens te zien...
Voor vandaag staat er nog een heerlijk straatdiner op het menu en een oliemassage.
Waarschijnlijk dat we zaterdag weer van ons laten horen......
Zoals je ziet op het kaartje zitten we helemaal in het noorden van Thailand!
Lieve groetjes van ons xx

• 21 Maart 2013 - 14:06

Syna:

Klinkt goed allemaal !
    wanneer gaan jullie op de olifanten rijden ?
    pas maar goed op met oversteken dan ;) wil jullie met kerstmis wel zien hehe.
    het is ook niet duur daar zo te horen. dat is dan extra genieten !
    xxx syna

• 21 Maart 2013 - 15:11

Renate:

Ha Ton en Pauline,
    Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Het klinkt heerlijk daar....Inmiddels genoten van het straatdiner? Klinkt trouwens goed dat eten daar;-) En nu olifant rijden? Wat een ervaringen, ook met de trein lijkt me bijzonder om mee te maken.
    De foto's zijn mooi zeg....
    Heel leuk om zo van jullie op de hoogte te blijven.
    Geniet ervan daar!
    Liefs Renate

• 22 Maart 2013 - 00:17

Syna:

Ik heb even op de pc de fotos bekeken ( gaat op mijn gsm niet )
    Ik vraag me toch af waarom die vrouw met een paraplu loopt.. het regende toch niet zo te zien!
    Verder echt prachtig!
    Ik had jullie nog een appje gestuurd naar Pauline haar telefoon. ik zie dat hij nog niet is aangekomen... jullie zitten vast in groeten uit de rimboe met de mensen met de ringen om hun nek.. nou.. groetjes terug! hahah.
    Jeetje papa wat zie jij weer poepiebruin. jij stond volgens mij vooraan toen het woord zon en bruin werd uitgedeeld. haha.
    Geniet er maar lekker van!
    Kus, knuf, Syna

• 22 Maart 2013 - 08:56

Mieke Van Haren:

Mocht je toch met de monniken op de foto??
    wat een geweldige reis!!!!!!!!!!!!!!! Het zal vermoeiend zijn maar wat mooi!!!!
    Ik ben positief jaloers op jullie.
    En de prachtige olifanten een van mijn favoriete beesten.
    Tonnie je staat er anders wel een beetje stijfjes bij naast die monnik, speciale reden :):):)
    geniet nog lekker, tot de volgende mail en foto's . groetjes van ons

• 22 Maart 2013 - 08:56

Mieke Van Haren:

na jullie thuiskomst snel een afspraak maken voor het bekijken van de foto's

• 24 Maart 2013 - 10:17

Ton En Pauline:

We zijn zaterdag om 16 uur teruggekomen van onze 2-daagse jungle tour.
    Mieke, de longneckes krijgen inderdaad ieder jaar een nieuwe ring. Syna, mensen lopen hier met een paraplu vanwege de hitte en de felle zon.
    Jolanda, jammer dat het zo koud is bij jullie. Wat fijn dat wij uitgerekend wij nu weg zijn :-) :-)
    Renate, heel erg attent om een berichtje van je te krijgen. Over een paar weken gaan we weer knallen op de sportschool.
    Syl, zodra ik (pauline) terug ben, gaan we een hapje eten.
    Tru, met de ingetekende kaart die we je hebben gegeven weet je precies waar we wanneer zitten.
    Morgen een uitgebreid verslag met real natuur foto's.
    Zijn mega 2 dagen geweest.
    Na weer een massage gaan we nu naar dromenland........

Ton & Pauline

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Backpacken in Thailand

Van 13 maart tot en met 11 april 2013 gaan we rondreizen in Thailand. We vliegen van Amsterdam naar Parijs waar we overstappen om de reis voort te zetten naar Bangkok.
De planning ziet er als volgt uit:
van 14 tot 16 maart verblijven we in Bangkok.
Daarna gaan we met de bus naar Kanchanaburi waar we de Bridge, The death Railway én de River Kwai gaan bezoeken. Uiteraard komen ook de Erawan watervallen aan bod.
Dan is het bedoeling dat we met een nachttrein naar Chiangmai reizen waar we ruim een week blijven. Hier willen we een meerdaagse jungletocht gaan ondernemen, een olifantenexpeditie en mogelijk een stam in de jungle bezoeken. Misschien blijven we er wel slapen.
Op 26 maart vliegen we van Chiang Mai naar Phuket met een binnenlandse vlucht. Deze vliegtickets hebben we al in Nederland geboekt, aangezien het in Thailand dan ook het hoogseizoen is.
We willen in het zuiden een aantal dagen op een liveaboard meegaan zodat we de mooiste duikplaats op aarde kunnen aanschouwen, de similaneilanden. Omdat het zo erg warm is, dus een hoog planktongehalte, verwachten we walvishaaien en mantaroggen te kunnen bewonderen (een foto maar alvast geplaatst, zodat jullie weten over welke grootte van vissen we spreken. En de onderwaterbehuizing van het fototoestel gaat niet mee).
Tot slot willen we nog een klein weekje eilandhoppen en vooral nog meer relaxen.
We willen zorgen dat we een dag eerder (09 april) weer met een binnenlandse vlucht in Bangkok zijn, zodat we nog lekker kunnen shoppen. Ook deze binnenlandse vlucht hebben we al geboekt.
O ja, we gaan ons zeer regelmatig laten verwennen met massages......wordt vervolgd.......

by the way: die twee mensen onder water zijn wij inderdaad;-)
De foto van de schildpad hebben wij gemaakt in 2011 in Mexico..cu