Magnifique liveaboard en heerlijk Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu Magnifique liveaboard en heerlijk Koh Lanta - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

Magnifique liveaboard en heerlijk Koh Lanta

Door: Ton en Pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

03 April 2013 | Thailand, Ko Lanta

Wij zijn weer terug van een geweldige ervaring rijker en zitten nu op het heerlijke, warme, zonovergoten en rustige Koh Lanta.
Afgelopen week hebben we onze duiksafari gehad wat een geweldige ervaring is geweest, zowel voor het zien van het prachtige onderwater leven, het duiken als een soort meditatie en de ervaringen die je weer op doet en een tikkeltje beter wordt.
Van de week hebben we ook onze 100ste duik mogen loggen sinds we met duiken een paar jaar geleden begonnen zijn.
Er waren 18 toeristen aan boord van een divers pluimage. naast ons was er nog een Nederlands stel met een vriendin.
Per drie duikers had je een eigen gids, dus dat was helemaal te gek!
De crew aan boord hielp je letterlijk met alles: duikpakken aan- en uittrekken, pakken dichtmaken, uit het water helpen etc. etc.
Voor een strak lichaam is een liveaboard geen goede keuze hahahaha, wat een overheerlijk eten en maaltijden krijgen deze mensen geserveerd.
's ochtends om 06 uur werden we gewekt waarna we een kopje koffie en een stukje fruit namen. Vervolgens kregen we, zoals het altijd hoort voor iedere duik, onze briefing en doken we om 07 uur het water in. We maakten vier duiken per dag. En wat hebben we genoten van deze inmense grote aquarium.
je merkt wel dat op een aantal plaatsen de tsunami zijn sporen heeft achtergelaten, maar het koraal is zich goed aan het herstellen.
Hoe prachtig ervaarden wij het dat we echt minuten lang aan het harde koraal hebben gehangen en op 20 cm afstand van ons een inmense grote zeeschildpad heerlijk aan het eten was van het koraal.
Ook vonden op een gegeven moment 7 dolfijnen dat zij een beetje moesten gaan spelen met de boot. De kapitein legde de boot stil en geruime tijd waren deze dolfijnen heerlijk om ons heen.
Ook een grote schildpad vond het nodig om eens boven te komen. Na drie bananen rijker zocht die de diepte maar weer eens op.
En ja, we hebben hem gezien: een levensgrote MANTA ROG! Er werd al gezegd dat de kans klein was, maar we sprongen in het water en bleven hangen op zo'n 22 meter diepte en daar verscheen van het niets een levensgrote female Manta (ongeveer 5 meter doorsnee. foto is bijgevoegd).
Vanwege de sterke stroming hebben we ook een duik moeten maken waarbij je niet vanaf de wateroppervlakte, maar direct met een leeg vest in het water springt en afzakt naar naar 25 meter....Een leuke, spannende en schitterende ervaring.
We hebben ook nog een wrakduik gemaakt waar het zicht niet zo helder was.
Alle eilanden die je hier ziet zijn letterlijk uit het boekje: hagelwitte stranden, fijn zand, palmbomen en op de stranden opvang voor jonge schildpadden die geholpen worden om na de geboorte terug de zee in te gaan....vele krioelende schildpadjes hebben we ook mogen bewonderen.
Vandaag hebben we een scooter gehuurd, dus Georg and Mildred gaan een dagje op stap. Morgen toch maar een dagje duiken geboekt.
Waarschijnlijk is dit ons laatste verslag...we gaan ons zeker vermaken nog voor de laatste week......
In ieder geval heeft Azie onze harten wel veroverd, dus 2014 gaan we waarschijnlijk naar...............;-)

• 03 April 2013 - 18:31

Willem En Yolanda:

Hoi lieve schatten,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo fantastisch naar jullie zin hebben.
    Noem dat letterlijk , rust , stilte en schoonheid.
    Wat een mooie foto´s weer en wat een gevaarte zeg die manta rog, was toch wel ff schrikken toen jullie deze uit het niets zagen verschijnen. jullie hebben zoveel duiken gemaakt , jullie komen vast terug als zeemeermin en zeemeerman hahaha
    Nou schatten geniet nog heerlijk van die witte stranden, prachtige palmbomen en heldere blauwe zee voor jullie het weten zitten jullie hier voor de kachel met sjaal en handschoenen. Tussen het drukke verkeer en hectiek van alle dag.

Heel veel plezier nog en ben toch ook wel stiekem weer blij als jullie weer gezellig in Barendrecht zijn hihihi
    dikke kus van ons

• 03 April 2013 - 19:29

Truida:

Hallo lievers,
    mooie fotos en wat een schitterende witte stranden zeg, wil je nog wel naar huis?
    Het is heel erg koud hier in nederland.
    Lievers heerlijk genieten van de zon en de warmte en de mooie stranden.

dag lieve schatte,met een warme knuffel van je moeder doei.

• 03 April 2013 - 20:52

Syna:

Prachtig zeg om zulke mooie duiken te maken!
    Ik heb de foto's bekeken, heel erg mooi, echt fantastisch.
    wat een ervaring moet dat zijn!
    En het strand... wauwie!!!
    Geniet nog maar even!

Knuf, kus
    Syna

• 09 April 2013 - 12:52

Ronald:

nou ik zie dat jullie een echt geweldige vakantie daar hebben,hoop als jullie terug zijn ,dat we er gauw over kunnen hebben onder t genot van een wijntje.
    dikke kus en tot gauw in holland weer

Verslag uit: Thailand, Ko Lanta

Backpacken in Thailand

Van 13 maart tot en met 11 april 2013 gaan we rondreizen in Thailand. We vliegen van Amsterdam naar Parijs waar we overstappen om de reis voort te zetten naar Bangkok.
De planning ziet er als volgt uit:
van 14 tot 16 maart verblijven we in Bangkok.
Daarna gaan we met de bus naar Kanchanaburi waar we de Bridge, The death Railway én de River Kwai gaan bezoeken. Uiteraard komen ook de Erawan watervallen aan bod.
Dan is het bedoeling dat we met een nachttrein naar Chiangmai reizen waar we ruim een week blijven. Hier willen we een meerdaagse jungletocht gaan ondernemen, een olifantenexpeditie en mogelijk een stam in de jungle bezoeken. Misschien blijven we er wel slapen.
Op 26 maart vliegen we van Chiang Mai naar Phuket met een binnenlandse vlucht. Deze vliegtickets hebben we al in Nederland geboekt, aangezien het in Thailand dan ook het hoogseizoen is.
We willen in het zuiden een aantal dagen op een liveaboard meegaan zodat we de mooiste duikplaats op aarde kunnen aanschouwen, de similaneilanden. Omdat het zo erg warm is, dus een hoog planktongehalte, verwachten we walvishaaien en mantaroggen te kunnen bewonderen (een foto maar alvast geplaatst, zodat jullie weten over welke grootte van vissen we spreken. En de onderwaterbehuizing van het fototoestel gaat niet mee).
Tot slot willen we nog een klein weekje eilandhoppen en vooral nog meer relaxen.
We willen zorgen dat we een dag eerder (09 april) weer met een binnenlandse vlucht in Bangkok zijn, zodat we nog lekker kunnen shoppen. Ook deze binnenlandse vlucht hebben we al geboekt.
O ja, we gaan ons zeer regelmatig laten verwennen met massages......wordt vervolgd.......

by the way: die twee mensen onder water zijn wij inderdaad;-)
De foto van de schildpad hebben wij gemaakt in 2011 in Mexico..cu