Eerste paar dagen in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Thailand

Door: Ton & Pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

28 Juni 2016 | Thailand, Chiang Mai

We hebben nog nauwelijks gelegenheid gehad om onze eerste paar dagen op papier te zetten, maar omdat we nu een busrit hebben van zo'n 3,5 uur naar Pai, is dit een passend tijdstip ervoor.
Op donderdag 23 juni zijn we vanaf Amsterdam vertrokken met Qatar Airways richting Doha, de hoofdstad van Qatar. Dit is de derde en laatste maatschappij van de Emiraten waarmee we gevlogen zijn, naast Emirates en Etihad. Qatar Airways heeft een aantal malen de nominatie gehad van beste maatschappij ter wereld. Ons werd aangeboden om een plaats te krijgen bij de exit uitgang....erg netjes hoor! Het is ons aan niets tekort gekomen qua eten en drinken. Eerlijk gezegd heeft Ton aardig genoten van zijn Fosters biertjes in het vliegtuig al kijkend naar goeie films. Voor onze tussenstop in Doha hadden we 55 minuten. Erg kort.....vandaar uit gingen we ook weer verder met Qatar Airways, bij de nooduitgang zittend.....wel een paar uurtjes geslapen. Van de stewardess hadden we sokken gekregen, tandpasta, ooglapje etc. Nadat we in Bangkok waren geland liep er langs de bagageband een Thaise jongedame met een bord met namen erop rond. Onze namen stonden er ook op......wat nu? Zoals we zelf al vermoed hadden, was het onmogelijk om in 55 minuten de bagage over te laden. Onze bagage kwam dus een vliegtuig later....nadat we het adres van het hotel hadden gegeven, werd onze bagage 7 uur later keurig in ons hotel afgeleverd.
Ons hotel had een rustig binnenplaatsje in de drukke straten van Bangkok, dus al en met al goed relaxed. Daarom hebben we maar alvast de laatste dag ook weer in dit hotel geboekt...
Na een lange vlucht en zeer weinig slaap begon het te kriebelen en wilden we erop uit. Na een heerlijke Thaise kip met groenten en cashew noten werd het tijd voor een lekker alcoholisch drankje. Het was zo gezellig, dat het bier, de cocktail etc. elkaar snel opvolgde, dit al afwisselend met lekker eten. Het was zo gezellig in die drukte dat het erg laat was geworden en we beide de volgende dag om 13:15 wakker werden met een flinke kater. Voor het gemak noemen we het maar griep verschijnselen.
Op ons gemakje hebben we onze omgeving verkend tussen alle jeugd, backpackers, gezinnen etc. Ook moeten we weer constateren dat het volk aller aardigst, behulpzaam en attent is. Op zondag ochtend zijn we vanaf het vliegveld Bangkok, Don Muang, met Thai Lion Air naar Het noorden van Thailand, Chiang Mai, gevlogen. Een vlucht van ongeveer 1 uur en een kwartier. Hier zijn we ook al eens eerder geweest, maar dat was destijds zo ontzettend goed bevallen dat we hier weer graag heen wilden.
Onze overnachtingsplaats lag wat buiten de stad, zodat we maar hebben besloten een scooter te huren. En dat voelt toch wel erg lekker....hoewel het even wennen is om links te rijden. Chiang Mai was voor ons de plaats om heerlijk te eten en verwend te worden met een massage. Hiervan hebben we dan ook goed gebruik gemaakt. De tempels hebben we voor nu maar gelaten voor wat ze zijn. Thuis hadden we eigenlijk gepland om naar het drielanden punt te gaan en naar Chiang Rai, maar al pratend en lezend kwamen we er ter plekke achter dat het bergdorp Pai zo ontzettend mooi schijnt te zijn. Schrijvend vanuit het busje zijn we daar nu naar op weg. We hebben daar een bungalowtje met zwembad gehuurd. Sinds Pai ongeveer 10 jaar geleden door de toeristen is ontdekt, is het het rustige Pai niet meer. Maar mensen komen er graag, blijven er graag en komen er ook erg graag weer terug. We hebben drie nachten geboekt. Aanstaande vrijdag rijden we weer richting Chiang Mai om daar nog drie nachten te blijven en ons heerlijk tussen de mensen te begeven, veel te eten, lekker te drinken en massages te ondergaan. Voor maandag 4 juli hebben we een vlucht geboekt van Chiang Mai naar het zuiden, Pattaya. Dat boeken van die vlucht was nog een dingetje. We wilden op de site van Air Asia boeken met creditcard. Vervolgens werden we verder omgeleid naar de website van de Rabobank, om e.e.a.met de randomreader af te handelen. Dit apparaatje hadden we vergeten en dus niet bij ons. Op zich wel balen. Nu zijn er legio andere manieren om een vlucht te boeken, maar in 2016 met tal van app’s, afstandsbetalen en technische mogelijkheden moest dit toch mogelijk zijn. Dus rechtstreeks boeken bij Air Asia zat er niet in. Deze vraag via mail aan de Rabobank voorgelegd. Daarop kwam het volgende intellectuele antwoord: “ voor sommige diensten dient u met uw creditcard de randomreader te gebruiken. Ik adviseer u om naar een plaatselijke reisagent te gaan en daar uw vlucht te boeken.” Joh, was blij dat ze het schreef. We waren er al vanuit gegaan dat we de rest van ons leven in Chiang Mai gemasseerd moesten worden. Uiteindelijk via een andere aanbieder de vlucht geboekt. Hoe het in Pai is verlopen lezen jullie als we het schrijven in het busje op de terugweg. Tijdens de Pai-dagen hebben we er geen tijd voor en geen zin in

• 28 Juni 2016 - 09:11

Sylvia:

Hoe heerlijk kan het leven zijn.. (Let op jezelf he.. met al die "griep" verschijnselen).
    .Leuk om jullie weer te volgen! enjoy

• 28 Juni 2016 - 09:19

Astrid :

Wat gaaf zeg, klinkt al heel avontuurlijk!
    Heel veel plezier
    En leuk om weg me te lezen.
    Groetjes

• 28 Juni 2016 - 11:45

Truida Van Goch:

Fijn dat jullie het weer heerlijk hebben.

Mooi stukje hemel op aarde schitterend!!!

Heel veel plezier, ene kleed je maar lekker warm aan,

zou jammer zijn om daar de griepje op te lopen.

Lieve groetjes.

• 28 Juni 2016 - 12:48

Syna Boeijen:

Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    En ja, pas maar op met griepverschijnselen hihi
    Gelukkig dat het nog goed is gekomen zonder random reader
    en tijdens de vluchten van de stewardess sikken etc... wat een service!

Veel genietend plezier de komende dagen tot ik weer wat lees!

Xxx Syna

• 28 Juni 2016 - 13:41

Ton En Pauline :

Ontzettend leuk en alvast dank jullie wel voor de geplaatste reacties. :-)

• 29 Juni 2016 - 19:37

Sandy:

lieve Pauline en Ton,

heel erg leuk om jullie verhaal weer te lezen....lijkt me erg geweldig.
    lekker genieten samen en kijk uit naar je volgende verhaal.

groetjes Sandy xx