3 dagen Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu 3 dagen Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

3 dagen Pai

Door: Ton en Pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

07 Juli 2016 | Thailand, Chiang Mai

Zoals beloofd zouden we weer van ons laten horen zodra we onze dagen in Pai erop hadden zitten. Ondanks dat we 1 juli uit Pai tergkwamen, nu pas een verslagje. Zoals reeds geschreven is dit een klein dorpje in het noorden van Thailand, ongeveer 55-60 km van de grens met Myanmar (voormalige Birma). We zijn vanaf Chiang Mai ongeveer 3 uur onderweg geweest met een Van, airco gekoeld. Steeds hoger de bergen in, steeds meer bochten. Het was een zeer interessante reis met alleen maar groene heuvels, bananenbomen etc. Het dorp zelf is ondertussen zeer toeristisch geworden, maar het deed niets af aan de vriendelijke en behulpzame mensen, het overheerlijke eten en de schitterende omgeving en tochten die we gemaakt hebben. We moesten onze lichaamsdelen wel blijven beschermen met anti-muggenspray. Ons resort zelf lag net buiten het dorp en de bungalowtjes voorzien van airco waren van prima kwaliteit voor hetgeen we nodig hadden: badkamer, groot bed en authentieke uitstraling. We hebben ruim anderhalve dag een scooter gehuurd waarmee de verre omgeving hebben verkend. Vanaf onze scooter zagen we een levensgrote witte Boeddha in de bergen omhoogrijzen. Eenmaal daar aangekomen en de vele trappen hebben beklommen doet zo’n immens beeld en de uitstraling wel iets met je, ondanks of je al dan niet gelovig bent. Een foto van de witte boeddha zie je hier: http://paulschoeber.reislogger.nl/foto/pai/grote-witte-buddha.1653849
We hebben in Pai nog een olifantenfarm bezocht waar olifanten op een diervriendelijke wijze worden behandeld en verzorgd. We hebben niet gereden, omdat we dit de vorige keer al hebben gedaan, maar hebben samen wel wat selfies gemaakt met deze grote reuzen. De website van de olifantenfarm schrijven we hier ook maar meteen weg, voor het geval een van jullie ooit in deze richting gaat: http://www.thomelephant.com. Overigens kent Pai ook een Grand Canyon. Voordat we richting de Grand Canyon liepen werd onze aandacht en camera eerst vastgehouden door een leguaan die erg fotogeniek bleek te zijn. Op de Grand Canyon hadden we een uitstekend uitzicht over de wijde brute omgeving van Noord Thailand: http://paiexplorer.com/?p=9839
Op elke hoek, elke berg, elke straat zie je tempels. De ene nog kleurrijker (c.q. ‘kitschiger’) dan de andere. Op een gegeven moment zie je ze niet meer en behoren ze net als al die honderden eettentjes en scooters bij het straatbeeld. Op weg naar een schitterende bergtop reden we door een klein Chinatown. Dat is een bijzonder leuke ervaring als je samen op 1 scooter door een straat met vlaggetjes, Chinese mensen, rode lampionnen etc. rijdt. Eenmaal hier doorheen gereden kwamen bij de Chinese Village View Point (http://www.trover.com/d/cSWU-pai-thailand-wiang-nuea-thailand). Voor 20 Baht per persoon mocht men van dit prachtige uitzicht genieten met gratis Chinese Thee en bananen. Rondom Pai zijn er ook diverse watervallen te bekennen. Een ervan hebben we bezocht. Op de terugweg bij een eetgelegenheid raakten we aan de praat met twee jonge Nederlandse meiden die we bij de waterval hadden ontmoet. Ze vroegen of we ook van de gladde stenen waren gegleden de waterval af. ‘Nou nee, we genieten met onze ogen. Onze billen en elle bogen houden we graag intact voor de massages’. Soms moet je moeilijke keuzes in het leven maken om het gemak ervan te mogen ervaren.
Ook In Pai hebben we een massage/manicure ondergaan en ontzettend heerlijk gedronken, gegeten en gezellig in kleine barretjes door gebracht. We zijn vrijdag 1 juli weer teruggereisd naar Chiang Mai. Op dit moment zitten we even binnen, omdat er weer een regenbui van een half uur in dit regenseizoen langstrekt. Zo meteen gaan we er weer met onze scooter van tussen. Op maandag 4 juli vliegen we van Chiang Mai naar Pattaya met AirAsia om 08:15 uur (02:15 Nederlandse tijd). Daar blijven we waarschijnlijk een dag of 5-6 voordat we verschillende eilanden gaan verkennen, bewonen en gaan duiken. We hopen dat jullie weer een klein beetje beeld hebben gekregen met wat ons zoal bezighoudt. Nou, eigenlijk niks. Gewoon mega ontspannen en veel mooie dingen ontdekken. We zijn elkaar eigenlijk best dankbaar dat we zo avontuurlijk en ondernemend zijn ingesteld. Groetjes vanuit het Corner Inn Guesthouse in Chiang Mai, waar we deze nachten slapen. Wellicht dat we zondag nog de drukke zondagsmarkt in Chiang Mai gaan bezoeken. In ieder geval voelt Thailand ontzettend fijn en prettig aan. Wat kan het leven beroerd zijn om in deze hitte een verslag te tikken.