Thaise Massage en Bridge over the river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu Thaise Massage en Bridge over the river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

Thaise Massage en Bridge over the river Kwai

Door: Ton en Pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

17 Maart 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Gisterenavond hebben we allebei een thaise full body massage gehad. Nou, dat heeft Ton mogen weten: ik heb hem vanochtend bij elkaar mogen sprokkelen. Nu weten jullie dat hij altijd om 05.30 uur wakker is, maar om 09.00 uur vond ik het welletjes. Hij lag in hoofdonderdelen verspreid in het bed. Bovendien heeft die afgelopen nacht ook nog dik een uur wakker gelegen omdat er een of andere Beo of andere bijdehande fluitgrage vedergevleugelde vriend tekeer moest gaan.
Na een langzame start met een kop koffie en ontbijt hebben we 2 fietsen gehuurd en zijn we naar de beroemde Bridge over the river Kwai gefietst.
We zullen eerst een en ander toelichten:
De Brug over de rivier de Kwai is de spoorbrug die gebouwd is bij de Thaise plaats Kanchanaburi als onderdeel van de Dodenspoorlijn. De brug is gebouwd over de rivier de Kwai.
Bij de constructie van de spoorlijn verloren veel westerse krijgsgevangenen het leven, waaronder ook veel Nederlanders uit toenmalig Nederlands-Indië.
Totaal zijn ongeveer 100000 mensen hierbij overleden.
Echter, bij de constructie van de brug zelf vielen relatief weinig doden (negen). De huidige brug is het originele exemplaar, de hulpbrug werd eerst ongeveer 200 meter stroomafwaarts gebouwd en was een houten constructie die voor aanvoer van materiaal diende. De huidige brug werd een aantal keren gebombardeerd, wat te zien is aan de gedeeltes met rechthoekige boogconstructies in plaats van de originele ronde.
Dit was een zeer indrukwekkend bezoek voor ons
Aansluitend zijn we naar het militaire kerkhof gefietst.
Vanavond wil Ton in ieder geval geen hardhandige massage meer, misschien eentje met olie. Pauline wil nog wel een keer in de dubbele schroef gelegd worden.
Morgenochtend gaan we op tijd naar de bushalte om ee hele dag naar de Erawan watervallen te gaan. De naam stamt af van de driekoppige olifant waar ook een museum van bestaat. Daar zijn we afgelopen vrijdag in Bangkok ook heen geweest. Een extreem groot betonnen gevaarte van 100 ton waarin een tempel is gehuisvest.

• 17 Maart 2013 - 15:16

Mieke Van Haren:

ik heb de film gezien van
    Bridge over the river Kwai vond het prachtig, als je die hutjes zie is er waarschijnlijk
    niet veel veranderd. Het is wel een duk programma, maar als je daar bent wil
    je ook iedere dag benutten. Is een massage van jou met olie een optie????????
    Prachtig verhaal volg het met grote interesse.

• 18 Maart 2013 - 12:13

Truida:

Mooi Ton dat weet je dan ook weer in vervolg geen thaise Full body massage meer,
    beter een zachte hand massage.
    Leuk de zo die foto,s

• 18 Maart 2013 - 13:12

Syna:

Zozo papa, dat moet wel een hele heftige massage zijn geweest als jij tot negen uur slaapt!
    0_o
    Haha en pauline nog een keer in de dubbele schroef? haha

Kus Syna

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Backpacken in Thailand

Van 13 maart tot en met 11 april 2013 gaan we rondreizen in Thailand. We vliegen van Amsterdam naar Parijs waar we overstappen om de reis voort te zetten naar Bangkok.
De planning ziet er als volgt uit:
van 14 tot 16 maart verblijven we in Bangkok.
Daarna gaan we met de bus naar Kanchanaburi waar we de Bridge, The death Railway én de River Kwai gaan bezoeken. Uiteraard komen ook de Erawan watervallen aan bod.
Dan is het bedoeling dat we met een nachttrein naar Chiangmai reizen waar we ruim een week blijven. Hier willen we een meerdaagse jungletocht gaan ondernemen, een olifantenexpeditie en mogelijk een stam in de jungle bezoeken. Misschien blijven we er wel slapen.
Op 26 maart vliegen we van Chiang Mai naar Phuket met een binnenlandse vlucht. Deze vliegtickets hebben we al in Nederland geboekt, aangezien het in Thailand dan ook het hoogseizoen is.
We willen in het zuiden een aantal dagen op een liveaboard meegaan zodat we de mooiste duikplaats op aarde kunnen aanschouwen, de similaneilanden. Omdat het zo erg warm is, dus een hoog planktongehalte, verwachten we walvishaaien en mantaroggen te kunnen bewonderen (een foto maar alvast geplaatst, zodat jullie weten over welke grootte van vissen we spreken. En de onderwaterbehuizing van het fototoestel gaat niet mee).
Tot slot willen we nog een klein weekje eilandhoppen en vooral nog meer relaxen.
We willen zorgen dat we een dag eerder (09 april) weer met een binnenlandse vlucht in Bangkok zijn, zodat we nog lekker kunnen shoppen. Ook deze binnenlandse vlucht hebben we al geboekt.
O ja, we gaan ons zeer regelmatig laten verwennen met massages......wordt vervolgd.......

by the way: die twee mensen onder water zijn wij inderdaad;-)
De foto van de schildpad hebben wij gemaakt in 2011 in Mexico..cu