erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ton en Pauline - WaarBenJij.nu

erawan watervallen

Door: ton & pauline

Blijf op de hoogte en volg Ton en Pauline

18 Maart 2013 | Thailand, Kanchanaburi

We slapen inmiddels superheerlijk... We liggen onder een lakenzakje en daarover een dun dekentje.
Gisteravond hebben de we massage even achterwege gelaten, maar hebben we wel heerlijk onze handen laten manicuren.
Vanochtend vanuit onze guesthouse met de brommertaxi naar het busstation laten brengen, van waar we naar de Erawan watervallen zijn gegaan. Ongeveer 1,5 uur rijden met de bus (alle ramen en deuren, houten vloer en minstens 55 jaar oud die bus)
Aangekomen bij Erawan watervallen begonnen we aan de klim. De waterval telt totaal 7 etages met flinke tussenafstanden.
Wat wel grappig was: je moest statiegeld betalen voor de flessen drinken je meenam naar binnen. Er werd een nummer op je fles geschreven. Als je je fles weer liet zien bij terugkomst kreeg je je geld terug. Hiermee voorkomen ze dat er rotzooi in dit natuurpark belandt.
Al zwetend kwamen we bovenaan om vervolgens weer hobbelend en stotend over stenen, wortels en lianen naar beneden te lopen.
Bij de tweede etage heeft Ton even heerlijk een frisse duik genomen en is mijn Leonardo DiCaprio stoer onder de waterval gaan staan. De vissen zwommen gewoon heerlijk tegen je aan.
Bythe way voor Syna: dit park was een grote vlindertuin: heel veel vlinders en kwamen zelfs op je handen zitten. (zie foto).
Rond 16:00 uur waren we weer terug in Kanchanaburi. Morgen gaan we dit relaxte oord al weer verlaten.
Om 12.30 uur vertrekken we met een minibus voor een rit van 3 uur naar ayutthaya. Daar gaan we om 21:00 uur de nachttrein (nr.13) nemen naar Chiang Mai. We hebben er vele grappige verhalen over gehoord.
We hebben een twee klas met een bovenbed en onderbed dat door een Thai rond 21:00 uur opgemaakt wordt. We konden helaas alleen nog maar met een airco boeken. Zo zul je zeggen, hoezo helaas? Deze airco schijnt op standje noordpool te staan. Dus als goede backpackers hebben wij natuurlijk onze vestjes bij en Pauline haar Coltrui. We komen 20 maart rond 09:55 uur aan in Chiang Mai waar we een andere hoek van Thailand gaan bezoeken. We hebben dan ongeveer 625km met de trein afgelegd. Hier zijn we dan tot 26 maart....
Chiang Mai ligt in het noorden van Thailand aan de grens met Myanmar (voormalig Birma), maar zitten er aardig ver vandaan hoor.
Morgen lekker uitslapen voor ons, bij ons geliefde tentje een vruchtenontbijt nemen met ananasschijven, watermeloen en banaan. Uiteraard afsluitend met een heerlijke capuccin
Maar eerst vanavond nog maar een heerlijke oliemassage ;-)

• 18 Maart 2013 - 13:16

Syna:

Goed bedacht van die flesjes met statiegeld!
    Oohh super van die vlindertuin.. enige jaloersie hier ;)
    Ik hoop dat jullie een beetje nachtrust hebben met die airco!
    Nou ja, als papa weer een massage krijgt ligt hij misschien weer tot negen uur op 1 oor haha.
    Maar het word een OLIE massage heb ik wel gelezen!
    Have fun!

X Knuf

• 18 Maart 2013 - 13:17

Syna:

Zo, heb ff de foto's bekeken van die waterval..
    Prachtig! Lijkt wel een plaatje uit een reistijdschrijft..!

• 18 Maart 2013 - 15:01

Truida:

Schitterend wat is dat mooi zeg,en wat leuk is het dat we allemaal mee kunnen genieten
    van Thailand.
    Heel veel plezier toegewenst.

LIEFS.

• 18 Maart 2013 - 15:47

Mieke Van Haren:

wat super, heb een kaartje van thailand naast me liggen, kan ik het een beetje volgen.
    Lees ik dat goed, slapen jullie in een tentje???
    Loopt alles volgens planning, trein, bus enz. enz
    Watervallen lijken veel op de plitvice meren in kroatie, ook etages. misschien een optie voor de
    volgende vakantie???
    Tot de volgende mail.
    xmieke en ben

• 18 Maart 2013 - 18:51

Willem En Yolanda:

hoi lieve genieters,

Jeetje wat een prachtige foto´s en wat een fantastisch verslag weer.
    Het is gewoon een genot om jullie belevingen en verslag te lezen.
    En wat leuk zeg om jullie op deze manier te volgen, hoewel ik enige jaloezie bespeur bij mijzelf
    over hoe prachtig en rustig het daar is waar jullie nu zijn.
    Hoe mooi is het om tussen al dat groen een waterval te zien en er een duik in te nemen.
    Wanneer wordt de film uitgebracht ? haha
    Nou lieverds voorzichtig op jullie vervolg reis
    en heerlijk blijven genieten van alles om jullie heen en van elkaar
    Heel veel liefs en knuffels van ons

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Backpacken in Thailand

Van 13 maart tot en met 11 april 2013 gaan we rondreizen in Thailand. We vliegen van Amsterdam naar Parijs waar we overstappen om de reis voort te zetten naar Bangkok.
De planning ziet er als volgt uit:
van 14 tot 16 maart verblijven we in Bangkok.
Daarna gaan we met de bus naar Kanchanaburi waar we de Bridge, The death Railway én de River Kwai gaan bezoeken. Uiteraard komen ook de Erawan watervallen aan bod.
Dan is het bedoeling dat we met een nachttrein naar Chiangmai reizen waar we ruim een week blijven. Hier willen we een meerdaagse jungletocht gaan ondernemen, een olifantenexpeditie en mogelijk een stam in de jungle bezoeken. Misschien blijven we er wel slapen.
Op 26 maart vliegen we van Chiang Mai naar Phuket met een binnenlandse vlucht. Deze vliegtickets hebben we al in Nederland geboekt, aangezien het in Thailand dan ook het hoogseizoen is.
We willen in het zuiden een aantal dagen op een liveaboard meegaan zodat we de mooiste duikplaats op aarde kunnen aanschouwen, de similaneilanden. Omdat het zo erg warm is, dus een hoog planktongehalte, verwachten we walvishaaien en mantaroggen te kunnen bewonderen (een foto maar alvast geplaatst, zodat jullie weten over welke grootte van vissen we spreken. En de onderwaterbehuizing van het fototoestel gaat niet mee).
Tot slot willen we nog een klein weekje eilandhoppen en vooral nog meer relaxen.
We willen zorgen dat we een dag eerder (09 april) weer met een binnenlandse vlucht in Bangkok zijn, zodat we nog lekker kunnen shoppen. Ook deze binnenlandse vlucht hebben we al geboekt.
O ja, we gaan ons zeer regelmatig laten verwennen met massages......wordt vervolgd.......

by the way: die twee mensen onder water zijn wij inderdaad;-)
De foto van de schildpad hebben wij gemaakt in 2011 in Mexico..cu